Dutch slope en Glover park - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu Dutch slope en Glover park - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu

Dutch slope en Glover park

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

02 November 2019 | Japan, Nagasaki

Tweede volle dag in Nagasaki. Er is nog voldoende te zien. Na een weinig inspirerend Chinatown doorgelopen te zijn, echt alleen maar eten en prularia, Was het tijd voor Glover park. Heel mooie 19e eeuws stukje Nagasaki. Een aantal Britse industrielen nam daar de handel over van de Nederlanders. Het ligt prachtig hoog boven de haven. Mooie uitzichten op de haven en de stad. Foto.
De ongeveer tien huizen in een prachig park zijn allemaal te bezichtigen, behalve de grootste van meneer Glover zelf. Die staat in de stijgers. En natuurlijk Cho cho san (mevrouw vlinder) Dutch koffie en appeltaart, foto. Maar echt dol zijn ze hier op de plaatselijke Portugese specialiteit, Castello, gewoon een plakje cake. Zijn wel tientallen winkels die het verkopen in alle mogelijke hoeveelheden en verpakkingen. Wilt u het liever in een bewerkt houten doosje? Geen probleem hebben wij. Of liever met groene thee smaak? Hebben we ook. Toen waren de Dutch slopes, foto, aan de beurt. Eigenljk alleen een omhoog lopend pad met nog meer westerse huizen. In een van de huizen speel ik even een stukje piano op de oudste electrische piano die ik ooit gezien heb. Foto. Ik hou maar snel op want het geluid is niet best. Na nog wat side attractions hou ik het voor gezien. Ben sightseeing moe geworden. Ik bestel via een tablet wat te eten. Serveerster duikt dan op met je eten. Heel gewoon hier. Ik ga zo lekker languit. Volgens mij is fietsen minder vermoeiend dan wandelen door een stad. En morgen weer fietsen. Yes heb er zin in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerd

Welkom, Volg hier mijn reisverslag van mijn fietstocht in Japan.

Actief sinds 09 Okt. 2019
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 3955

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2019 - 10 November 2019

Gerd in Japan

Landen bezocht: