Cirkel rond - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu Cirkel rond - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu

Cirkel rond

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

06 November 2019 | Japan, Fukuoka

De laatste etappe van de fietsreis zit er op. Na 1265 km en 111 Posbankjes en ongeveer 60 tunnels ben ik weer terug gekeerd in Fukuoka. Een heel goed verlopen fietstocht. Voor het het eerst dat ik met deze fiets geen lekke band heb gehad onderweg. Japan is natuurlijk geen fietsland zoals Nederland, toch was twee derde van de route de moeite waard om te fietsen. De een derde bestaat uit fietsen door drukke straten in de steden. Die moet je maar voor lief nemen. Daar staat tegenover dat je in die steden overal voldoende supermarktjes (konbini) hebt die altijd open zijn. En dan heb je nog al die vele eettentjes waar ik nog maar een fractie van de mogelijkheden van heb benut.
Vanochtend was ik al vroeg op de fiets, ik had een overnachting zonder ontbijt geboekt, dus dacht snel in de Familymart naast het hotel te ontbijten. Dit bleek echter een Familymart zonder zithoekje. Dus nog een paar kilometer moeten fietsen voor ik kon ontbijten bij een Seven Eleven. Je merkt nu wel dat het herfst is. Best koud (samui) zo in je wielershirt. Tien graden, de zon verdwijnt af en toe achter de heuvels, brrr. Laat me niet kennen en fiets hard door. Omdat het vlak is wordt je niet zo snel warm.
Ik fiets weer langs de kust. Dit keer met een paar mooie zandstranden. Foto. Er zijn zelfs bankjes om even te zitten. Een hele stoet kindertjes met roze hoedjes loopt hand in hand met hun drie kleuterleidsters voorbij. Ze groeten allemaal netjes naar de de Oranda jin. Konichiwa! Konichiwa groet ik terug en kawaii (schattig) denk ik. Foto. Heb nu al zoveel verschillende kleuren petjes gezien, roze, geel, rood. En dan nog al die verschillende schooluniformen. Vanochtend zag ik een meisje in schooluniform een ijsje eten bij tien graden boven nul, vlak voor het naar school gaan. Brrrr. De high school jongens zien er heel stoer (kakkoii) uit in hun zwarte uniformen. Als ik Fukuoka nader neemt ook het aantal fietsers weer toe. Een vakantie fietser heb ik echter sinds Nagasaki niet meer gezien. In Fukuoka centrum heb ik wat voorbereidingen getroffen om het openbaar vervoer te gaan verkennen. Twee dagen kaartje voor de metro gekocht, belachelijk goedkoop hier en info ingewonnen om morgen met de bullettrein (shinkansen) naar Kumamoto te reizen. 118 km in half uur. Ben benieuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerd

Welkom, Volg hier mijn reisverslag van mijn fietstocht in Japan.

Actief sinds 09 Okt. 2019
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 3939

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2019 - 10 November 2019

Gerd in Japan

Landen bezocht: