Chokoreto keki, het weer en tv merkwaardigheden - Reisverslag uit Sendai, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu Chokoreto keki, het weer en tv merkwaardigheden - Reisverslag uit Sendai, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu

Chokoreto keki, het weer en tv merkwaardigheden

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

29 Oktober 2019 | Japan, Sendai

Vandaag weer lekker een stukje fietsen. Ik zeg stukje want 53 km is weinig als je er een hele dag voor hebt. Daarom kan ik ook rustig een chokoreto keki bestellen bij de Joyfull. Met koffie natuurlijk. Chocolade cake van Joyfull is bijzonder lekker. Het bovenste gedeelte is wat zachter dan het onderste cake gedeelte. Foto. Ik Was de ochtend al begonnen met een onsen bezoek om 6.30. Op die manier toch nog uitzicht op Sakurajima gezien. Alleen jammer dat je niet mag fotograferen in een onsen. Trouwens nu wel veel japanners aanwezig, allemaal nog even voor het ontbijt lekker een furo (bad) nemen. Het ontbijt is het meest uitgebreide buffet ontbijt tot nu toe.ik herinner me een tafel van 4 meter in Fukuoka. Hier zijn er wel vijf van tien meter. Japans, westers, allemaal lekkere dingetjes. Zelfs een koekje bij de koffie is mogelijk. Het miezerde dus wel in de ochtend. Dus weer een nat begin. Het fietsen is saai vandaag. Alleen maar langs de drukke autoweg fietsen. En dan telkens afvragen is het fietspad aan de andere kant niet beter? Of toch maar even op de weg fietsen. Na de ochtendspits doe je dat ook vaker. Wel een mooi mos pad. Om 10.00 is het droog en het wordt een mooie zonnige dag. Het blijft ook zo zag ik net op tv. Een hoge druk gebied net ten westen van Japan geeft de komende weken mooi weer, 22 graden en zon. Wel een noord westen wind, dus vaak tegen nu. Maar geen harde wind. Weerberichten zijn er trouwens talrijk op tv. Een persoon wijst met een stok met een gekleurd balletje op het eind op de kaart de weersomstandigheden aan. Dan is er nog een presentator, voor de dialoog. En ik heb ook nog een panel van drie personen reacties op het weer zien geven. Ja het wordt in de ochtend (asa) toch wel koud. Vertelde er een. Het is trouwens bijna haroween hier in Japan, kookprogramma op tv helemaal in dit kader gezien. Drie personen presenteren het. Foto. Wat ook grappig is dat bij bijna ieder programma een beeld in beeld opname te zien is hoe gasten van het programma reageren op de getoonde beelden.
Ik ben nu in satsumasendai, maar dat herkend ‘waar ben jij nu’ niet. Dus Sendai ingevuld. Herkend ie wel, maar er is ook een Sendai op Honshu dus voor de volledigheid ik ben nu dus aan de zuidwest kust van Kyushu. En volg van af morgen de kust naar Nagasaki. Onderweg door gebied waar veel christenen woonden, die daar ook nog eens zijn vervolgd. Schijnt een mooie route te zijn morgen. Verslag zal wel minder over cake en het weer gaan.

Tags: Keki, weer, tv, Sendai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerd

Welkom, Volg hier mijn reisverslag van mijn fietstocht in Japan.

Actief sinds 09 Okt. 2019
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 3951

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2019 - 10 November 2019

Gerd in Japan

Landen bezocht: