Regen, wind en heuvels - Reisverslag uit Pohang, Zuid-Korea van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu Regen, wind en heuvels - Reisverslag uit Pohang, Zuid-Korea van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu

Regen, wind en heuvels

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

28 September 2024 | Zuid-Korea, Pohang

Gisteravond heb ik gegeten in het restaurant van het hotel. En aangezien het aan de kust ligt was dat dus een visrestaurant. Er was een bedrijfsuitje aan de gang. Waarbij veel gespeeched werd en naast mij zat een groepje Koreanen, met short voor, heel gebruikelijk om je kleren niet vuil te maken. De menukaart in het Koreaans zonder plaatjes. Ik zie dat een dame in de bediening er erg europees uit ziet en vraag haar do you speak English. No is het antwoord. Volgens mij is ze Russisch aan het cyrillish schrift dat op haar telefoon verschijnt als ze een gerecht probeert te vertalen. Uiteindelijk kies ik maar wat. Het blijkt een koud gerecht met warme soep en warme bij gerechtjes op kleine schaaltjes, en het genoeg voor drie. Veel vis, krab en sashimi, tempura, krabsoep, en tal van andere gerechten die ik niet kan thuis brengen. Ik eet te veel. Maar wel nodig voor morgen want toch dik 80 kilometer. Na wat gestoei met de airco die op een timer staat. Niet al te best geslapen, mede door het harde matras.

De volgende ochtend vroeg vertrokken terwijl het miessert. Houdt redelijk snel op maar er volgt ook nog een buitje. Voor een tweede buitje ga ik schuilen onder een pagode. Ben redelijk doorweekt en doe een craft jack aan met lange mouwen om warm te blijven. Via whatsapp verneem ik dat Hanna en Ulli gisteren Busan hebben bereikt. Foto. Hier blijft het de rest van de dag bewolkt en ongeveer 20 graden. Voor het klimmen niet zo erg, maar het zijn wel veel klimmetjes. Alleen de laatste van 15% was me te stijl en moest ik duwen. Verder was de wind best stevig en dus tegen. De meeste fietsers doen de eastcoast van noord naar zuid, maar mijn reisbeschrijving is van zuid naar noord. Kom denk 20 fietsers tegen die naar het zuiden reizen en drie die net als ik naar het noorden fietsen. Veel duimpjes omhoog ook van automobilisten. Vandaag voor het eerst in een grote supermarkt, veel inktvis te koop. Foto. Vandaag voor het eerst ook weer stempelen, en ze zijn best mooi en de stempels nog nieuw. Foto. Ik verzamel er vijf vandaag. Een bij een dolfijn en een bij de sweet fish bridge in Uljin het eindpunt. Fotos. Om 15.30 ben ik bij het geboekte hotel. Morgen een iets kortere etappe gelukkig en hopelijk iets beter weer. Anjong [e-1f590]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Pohang

Gerd

Welkom, Volg hier mijn reisverslag van mijn fietstocht in Japan.

Actief sinds 09 Okt. 2019
Verslag gelezen: 27
Totaal aantal bezoekers 4858

Voorgaande reizen:

13 September 2024 - 14 Oktober 2024

Gerd in Zuid Korea

10 Oktober 2019 - 10 November 2019

Gerd in Japan

Landen bezocht: