Fietsenmakers en grafheuvels - Reisverslag uit Gyeongju, Zuid-Korea van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu Fietsenmakers en grafheuvels - Reisverslag uit Gyeongju, Zuid-Korea van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu

Fietsenmakers en grafheuvels

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

26 September 2024 | Zuid-Korea, Gyeongju

Ik ben vanochtend met mijn fiets naar het intercity busstation van Busan gefietst en kon net op tijd nog een kaartje kopen en de fiets onderin de bagageruimte schuiven. Vertrokken om 8:05 en aankomst in Gyeongju 120 km noordelijker dik een uur later. Daar gaat mijn routebeschrijving van AWOL weer verder langs de oostkust helemaal naar het noorden. Maar eerst naar een fietsenmaker. Die gaat pas om 11.00 uur open dus dan maar wandelen in de stad. Het is nog steeds mooi weer, en in de middag was het erg warm. Gyeongju is bekend om zijn grafheuvels van koningen en koninginnen uit het Silla tijdperk, ongeveer 600 na C. Zie fotos. Dan bij de fietsenmaker. Dat is een soort open keuken gebeurtenis. Je kan op een krukje toe kijken hoe hij de reparatie doet. Hij zet de trapas vast, maar geeft aan dat hij ook binnen een paar dagen weer los kan gaan. Ik hoef ook niks te betalen. Na een paar kilometer rondfietsen in de stad voel ik al weer speling. Dus op naar een tweede fietsenmaker, die de eerste me had aangewezen. Met twee man daar aan het werk en ik weer toekijken op een krukje. Uiteindelijk vervangen ze de hele trapas en stellen de derailleur bij. Heb er nu een paar kilometer op gefietsr en het voelt goed. Even nog afwachten hoe het gaat morgen, maar heb er weer vertrouwen in. De volgende wandeling en bezoek museum als het te warm wordt kan ik dan meer van genieten, dan die in de ochtend. Helaas hoor ik van Hanna en Ulli dat ze nog een dag van Busan verwijderd zijn ook door fietspech. Morgen fiets ik naar de oostkust en ga die naar het noorden volgen. Anjong [e-1f590]


  • 26 September 2024 - 19:34

    Mirjan:

    Pfff, nou gelukkig dat de fiets het weer doet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Gyeongju

Gerd

Welkom, Volg hier mijn reisverslag van mijn fietstocht in Japan.

Actief sinds 09 Okt. 2019
Verslag gelezen: 33
Totaal aantal bezoekers 4866

Voorgaande reizen:

13 September 2024 - 14 Oktober 2024

Gerd in Zuid Korea

10 Oktober 2019 - 10 November 2019

Gerd in Japan

Landen bezocht: