Eiland - Reisverslag uit Miyanoura, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu Eiland - Reisverslag uit Miyanoura, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu

Eiland

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

26 Oktober 2019 | Japan, Miyanoura

Kort verslag wegens slechte wifi stop foto’s komen later stop Binnen vier uur naar Yakushima gevaren stop Daar eiland verkend stop 20 km gefietst, heel heuvelachtig stop je moet hier eigenlijk wandelen. Stop Ga ik morgen doen. Stop Maandag middag weer terug naar Kagoshima en dinsdag daar weer de hoofdroute oppakken richting Nagasaki stop
Zo wifi is weer in de lucht, dus alsnog een verslag van de reis naar het eiland Yakushima. Ik had op internet al wel verkend hoe met de fiets op het eiland te komen. Duidelijk werd dat de autoferry de beste keuze zou zijn. Met de jetfoil is sneller, twee maal zo snel, maar daar kan de fiets niet mee en je moet binnen blijven, en ik ben nogal een dekganger. Bij aankomst in de haven van Kagoshima, meteen achter iemand op de fiets aangereden, was een goede keuze want hij reed naar de terminal die ik ook moest hebben. Ik vraag hem hoe ik mijn fiets moet inchecken? Zelf hoeft hij dat niet te doen want hij heeft voor zijn racefiets een rinko bag bij zich zodat hij het als handbagage mee kan nemen. We komen erachter dat het gebouw naast de terminal de plek is waar de fiets kan worden ingecheckt. Ik daar naartoe. Komt er een Japanner in overall en helm naar me toe en zegt dat ik mijn fiets achter een hekje moet neerzetten en dan naar het incheck kantoor kan lopen. De man achter het loket zegt dat ik 900 yen moet betalen en geeft me een label voor de fiets mee. Nog een andere fietser voegt zich bij mij, ook met tassen. Terug naar de eerste terminal om een kaartje voor mijzelf te kopen. Eerst een formulier in vullen gelukt met behulp van een medepasagier. Naam, leeftijd, dag vertrek en geslacht is voldoende. Foto. Als eersten mogen wij twee fietsers het grote vracht en auto dek op rijden. Met drie man worden onze fietsen vastgesjord. Foto. En dan vier uur naar de zee kijken. Uiteindeljk komt het eiland in zicht. Doet me denken aan het eiland in Jurassic park. Hoge bergen en een ondoordringbaar woud. Foto. Geen dino’s maar wel shikas (herten) en apen. Ga ik ze nou eindelijk zien? Het enige dier dat ik het eerst zie als ik het eiland betreed is de vliegende vis op mijn bord. Foto. En wat katten (neko) foto.
Morgen dus klein stukje fietsen en dan met de bus diep het donkere bos in. Daar hebben ze hele oude bomen waar je naartoe kan wandelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerd

Welkom, Volg hier mijn reisverslag van mijn fietstocht in Japan.

Actief sinds 09 Okt. 2019
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 3934

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2019 - 10 November 2019

Gerd in Japan

Landen bezocht: