Mos en andere zaken - Reisverslag uit Kanoya, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu Mos en andere zaken - Reisverslag uit Kanoya, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu

Mos en andere zaken

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

24 Oktober 2019 | Japan, Kanoya

Het heeft de hele nacht flink geregend Ja zo’n futon is wel erg hard. Zelfs als je er twee op elkaar legt, dus ik hoorde duidelijk de regen vallen. Bij vertrek uit de woning, die ik dus helemaal voor mijzelf alleen had, regende het nog steeds. Poncho aan en gaan. Gelukkig werd het na twee uur fietsen al droog. Van de omgeving heb ik niet veel gezien, moest me goed concentreren op het fietspad met al zijn ongelijkheden. Beetje zoals op de weissensee met de scheuren. Een beetje meer onderhoud zou hier wel mogen. Niet dat er geen onderhoud aan de weg en het fietspad gebeurt. Een paar keer al een groepje mannen er mee bezig gezien. Met een verkeersregelaar er bij met een witte en een rode vlag. Altijd vriendelijk buigen, onegaishimasu. Verder zetten ze af en toe van die cardbord agenten langs de kant. Van een afstand net echt. Foto. Het gras stond vandaag soms vrij hoog op het fietspad. Soms kan je wisselen met de andere kant en soms moet je op de rijbaan. Vandaag zes Posbankjes klimmen over 75 kilometer. Afwisselend binnenland en kust. Soms is een bypass langs een tunnel de oorzaak dat een hotel failliet gaat. Weg overgroeid, hotel ook en een keer ook de weg afgesloten, foto, dan maar terug en door de tunnel. 1300 meter, maar met fietspad.
En tokidoki (soms) nee zeg maar vaak zie je mos. Volgens mij zijn ze hier echt dol op mos. Ik zag de eerste dag net buiten Fukuoka al een man met plantenspuit water geven aan een strookje tussen weg en fietspad. Ik dacht dat moet op de foto, anders geloven ze me nooit. Gelukt kreeg hem nog op de foto toen hij ook de andere kant van het fietspad begon te besproeien. Foto.
Ja het fietspad ligt er mee bekleed hier. Ik kom met de fiets niet zuidelijker dan hier op het hoofdeiland Kyushu. Ik ga nog zuidelijker met de ferry dit weekend naar Yakushima. Zeg maar gerust moseiland. Vooral ook bekend van de beroemde Japanse animatiefilm Princess Mononoke. Ja je hebt hier zelfs Mosburger, foto.
Maar eerst morgen fietsen langs een van de meest actieve vulkanen ter wereld, de Sakurajima. Mocht er as vallen, ik heb mijn poncho net droog.

  • 24 Oktober 2019 - 10:18

    Gerd Westendorp:

    De foto van de mossproeier en fietspad met mos houden jullie van mij tegoed, krijg ik op het moment niet geupload.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerd

Welkom, Volg hier mijn reisverslag van mijn fietstocht in Japan.

Actief sinds 09 Okt. 2019
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 3936

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2019 - 10 November 2019

Gerd in Japan

Landen bezocht: