Ganbatte kudasai! - Reisverslag uit Nichinan, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu Ganbatte kudasai! - Reisverslag uit Nichinan, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu

Ganbatte kudasai!

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

23 Oktober 2019 | Japan, Nichinan

Het was een korte route vandaag en dat kwam goed uit want ik wilde nogal wat bezienswaardigheden bekijken onderweg. Kyo wa bewolkt. En dat blijft het tot 13.00 uur. Sindsdien regent het weer en morgen waarschijnlijk ook. Ik fiets met ongeveer twintig schoolkinderen door Miyazaki. Foto. Als ze bij hun school aankomen fiets ik weer alleen. Over school gesproken, om 12.00 hoor je hier bij een school altijd het zelfde deuntje. Ding dong ding dong rust ding dong ding dong.
Om 9.00 uur ben ik in Aoshima. Daar is een mooi eiland met een dam verbonden aan het vasteland. Vol met palmbomen en een mooie tempel. De kust is hier heel bijzonder met bijzondere ribbels. foto. The devils washbord genoemd. De hele verdere etappe langs de kust is weer erg mooi.
Helaas de aangekondigde verassing gaat niet door. Een replica van de Paaseiland beelden is op woensdag gesloten. Ik heb er nog wel een op de foto gezet.
Maar de volgende attractie is gelukkig wel open. Een tempel complex waar de vader van de eerste keizer van Japan, Jinnu, is geboren. De tempel zit in een grot in de rotsen. Plus is hier iets van een konijn (usagi) verering. Verder kan je er voor 100 yen vijf aardewerk knikkers kopen. Als je die in een cirkel in het midden weet te werpen dan wordt je vast heel gelukkig of iets dergelijks. Een van mijn knikkers komt in de cirkel terecht, maar stuitert er weer uit. Foto. Dat telt niet, pech. Prompt begint het te regenen. Poncho weer aan en doorgaan. Ik spreek weer een paar Japanners. Ze zijn zeer enthousiast over mijn tocht. Sugoi (gaaf). Ganbatte kudasai! (Zet hem op!) dat ik uit Oranda kom valt ook wel in de smaak. Verbaast me niks, want de kronings ceremonie programmas op tv doen uitgebreid verslag over de hechte band van de keizer met de Oranjes.
Vroeg gegeten want de overnachting van vanavond is zonder maaltijden. Dus bij Joyfull, makkelijk eetrestaurant keten met plaatjes menu en wifi, heerlijk gegeten. Foto.
Ik weet niet wat ik zie als ik op de plaats van bestemming aankom. In een woonwijk staat een Japanese style woning. Ik heb daar een soort familiekamer met keuken, badkamer etc. De japanse tuin is nog het mooist. Foto’s.
Morgen in de regen fietsen gelukkig is het niet koud.

  • 23 Oktober 2019 - 12:10

    Mirjan:

    waar zijn nu de foto's?

  • 23 Oktober 2019 - 12:23

    Gerd Westendorp:

    Als het goed is staan ze er nu onder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerd

Welkom, Volg hier mijn reisverslag van mijn fietstocht in Japan.

Actief sinds 09 Okt. 2019
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 3930

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2019 - 10 November 2019

Gerd in Japan

Landen bezocht: