Keizer en bridge over the river Mimi - Reisverslag uit Miyazaki, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu Keizer en bridge over the river Mimi - Reisverslag uit Miyazaki, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu

Keizer en bridge over the river Mimi

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

22 Oktober 2019 | Japan, Miyazaki

Gebeurt er toch nog iets spannends vandaag. Bij het ontbijt stond de tv al aan met beelden over de kroning of inhuldiging van de nieuwe keizer Naruhito. Zijn vader Akihito was eerder dit jaar de eerste keizer die met emeritaat ging. De Japanners in de ontbijtzaal schijnt het niet te interesseren. Ik zit nu die kroning op mijn hotelkamer in Miyazaki te bekijken, dat is toch wel een heel spektakel. Verder vandaag niks van gemerkt, behalve dat me opviel dat alle postkantoren gesloten waren.
De eerste 36 km vandaag waren de stad uit naast de auto’s. Wel zon de hele dag, lijkt wel hartje zomer met 27 graden in de middag. Straks komt de brug over de rivier de Mimi. Daar schijnt geen fietspad te zijn, wordt dit een bridge too far? Ik hoop bijna dat ze hem voordat ik er ben opblazen zoals in the bridge over the river Kwai. Helaas ik moet er overheen. Het valt allemaal wel mee. Foto. De Japanner passeert over het algemeen ruim om je heen. Ik haal ook heel wat soda drinks uit de automaten langs de weg. Foto. Ik weet nu waar al die munten voor zijn. Mijn portemonnee ging al bijna niet meer dicht. Ze hebben muntjes van 1, 5, 10, 50, 100 en 500 yen. 100 yen is 84 cent en fooien geven mag niet. Zit je veertig muntjes te tellen bij de kassa, kom je net 15 yen tekort. Dan maar betalen met een biljet van 10000 yen. Ah dank nog meer muntjes. Er is al wel wat digitaal betaalverkeer, maar heel veel gaat gewoon handje contantje.
Ik kom weer twee fietsers tegen met bepakking en een lopende pelgrim, monnik? Met rugzak. Grijnzend groet hij mij terwijl hij vrolijk langs de drukke autoweg loopt. Dertig kilometer van de route gaat door akkerbouw gebied. Foto. De zee zie ik niet meer. Morgen zijn er gelukkig een aantal toeristische attracties, vandaag moet ik het doen met een park vlak voor Miyazaki. Het Saint Tropez van Japan. Er zijn ondertussen heel wat meer palmen te zien. Foto.
Hotel Dormi inn gisteren geboekt, is in hartje centrum, de fiets moet buiten blijven. Vastgebonden met een slot aan het hotel.
Ze hebben hier vanaf 21.30 uur free ramen. Haha ik weet niet of ik dan nog honger heb. De 93 km van vandaag waren makkelijk ondanks de warme zon, morgen een veel kortere etappe met een bijzonder tempel complex en een verassing.

Tags: Keizer, Mimi, Zon, auto, geld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerd

Welkom, Volg hier mijn reisverslag van mijn fietstocht in Japan.

Actief sinds 09 Okt. 2019
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 3941

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2019 - 10 November 2019

Gerd in Japan

Landen bezocht: