Aankomst in een droog Fukuoka - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu Aankomst in een droog Fukuoka - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Gerd Westendorp - WaarBenJij.nu

Aankomst in een droog Fukuoka

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

12 Oktober 2019 | Japan, Fukuoka

Terwijl in de buurt van Tokyo de tyfoon Hagibis tekeer gaat heb ik 350 km westelijk nergens last van gehad. Het is hier zelfs droog gebleven en weinig wind. De hele reis ging eigenlijk heel soepel. Hoewel het wel een hele tour op zich is. De fiets inchecken, dan de ruim bagage en vervolgens security. Fijne vlucht met kip kerrie en rijst naar Hong Kong. Erg groot vliegveld waar je met een treintje naar de andere kant van de terminal kan. Kopje koffie en weer door op vlucht naar Japan. Foto. Sfeer meteen heel Japans, het eten de mensen, de stewardessen. Wind mee en daarom half uur eerder op vliegveld Fukuoka. Mijn fietsdoos hadden ze al klaargezet op een trolly. Tanaka san verwelkomt mij in redelijk goed Engels en brengt mij naar hotel Sunline met blauw busje. Foto. Aardige man die Tanaka san. Klein van stuk en loopt wat mank. Ik krijg meteen complimenten voor mijn Japans. Ha ha. Hij heeft een tante in Amstelveen heeft hij 20 jaar geleden voor het laatst gezien. In hotel kamer meteen thee gezet en op mijn eerste warme wc bril met knopjes gezeten. Vroeg naar bed want natuurlijk doodop na 24 uur zonder slaap. Morgen fiets in elkaar zetten en testen en het mooie Ohori park bezoeken naast het hotel. Dat worden vast wel mooie fotos. Groetjes Gerd

  • 14 Oktober 2019 - 12:34

    Tisanja:

    Ha die Gerd,

    Je hebt je voertuig heelhuids weten te vervoeren en inmiddels ook al in elkaar geknutseld. Hopelijk heb je een beetje kunnen uitrusten in het afgelopen weekend en kun je vandaag vol energie beginnen aan de eerste etappe.
    Enjoy!!
    Groet,
    Tisanja

  • 15 Oktober 2019 - 13:57

    Gerd Westendorp:

    Ha Tisanja, zeker voel me fit nu, fietsen valt erg mee. Groet Gerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerd

Welkom, Volg hier mijn reisverslag van mijn fietstocht in Japan.

Actief sinds 09 Okt. 2019
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 3938

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2019 - 10 November 2019

Gerd in Japan

Landen bezocht: